Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorReichert, Janice Teresinha-
dc.creatorBarone, Dante Augusto Couto-
dc.creatorKist, Milton-
dc.date.accessioned2020-06-04T18:25:04Z-
dc.date.available2020-
dc.date.available2020-06-04T18:25:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage63pt_BR
dc.citation.epage83pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23925/2358-4122.2019v6i3p63-83pt_BR
dc.identifier.issn2358-4122pt_BR
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3688-
dc.description.abstractThis article highlights and discusses aspects about the perceptions of a group of undergraduates in Mathematics regarding the subject Computational Thinking. It also presents an analysis of the possible contributions of a training workshop on the subject. The study focused on the application of questionnaires with open and closed questions, before and after the activities between April and July 2019. The answers were analyzed from a qualitative perspective and the results point to an initial lack of knowledge of the participants. about the subject, especially in its relations with the area of Mathematics. The offer of the workshop allowed a significant gain on the subject and the elaboration of conjecture about its inclusion in Basic Education.pt_BR
dc.description.resumoO artigo evidencia e discute aspectos sobre as percepções de um grupo de licenciandos em Matemática sobre o assunto Pensamento Computacional, bem como, apresenta uma análise das possíveis contribuições de uma oficina de formação sobre o assunto. O estudo centrou-se na aplicação de questionários com questões abertas e fechadas, antes e após a realização das atividades entre os meses de abril a julho de 2019. As respostas foram analisadas na perspectiva quali-quantitativa e os resultados obtidos apontam para um desconhecimento inicial dos participantes sobre o assunto, principalmente nas suas relações com a área da Matemática. O oferecimento da oficina permitiu um ganho significativo sobre o assunto e a elaboração de conjecturas sobre a sua inclusão na Educação Básica.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2020-05-08T19:43:06Z No. of bitstreams: 1 REICHERT.pdf: 1087938 bytes, checksum: b95ebd3f65b5c0a946ec4a82fcdae279 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2020-06-04T18:25:04Z (GMT) No. of bitstreams: 1 REICHERT.pdf: 1087938 bytes, checksum: b95ebd3f65b5c0a946ec4a82fcdae279 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-06-04T18:25:04Z (GMT). No. of bitstreams: 1 REICHERT.pdf: 1087938 bytes, checksum: b95ebd3f65b5c0a946ec4a82fcdae279 (MD5) Previous issue date: 2019en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherPontifícia Universidade Católica de São Paulopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsPUC/SPpt_BR
dc.relation.ispartofEnsino da Matemática em Debatept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMatemáticapt_BR
dc.subjectRobóticapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.titlePensamento computacional na educação básica: análise com discentes do curso de licenciatura em matemáticapt_BR
dc.title.alternativeComputational thinking in basic education: analysis with undergraduate students in mathematicspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Ciências Exatas e da Terra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REICHERT.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.