Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/4784
Type: Artigo Cientifico
Title: O estudo das plantas como abordagem temática nos anos iniciais do ensino de ciências da natureza e suas tecnologias
Other Titles: The study of plants as thematic approach in the inicial years of the theaching of natural sciences and their thechnologies
Author: Cogo, Thaís Cristina
First advisor: Lima, Fernanda Oliveira
Resume: O ensino de ciências naturais e suas tecnologias são de fundamental importância para o desenvolvimento dos seres humanos, principalmente quando instigado desde os anos iniciais do ensino fundamental. Por isso, buscou-se através deste trabalho abordar a temática plantas utilizando a proposta curricular de situação de estudo (SE), este que tem a intenção de compartilhar experiências e conhecimentos entre professores e alunos, pois, são de fundamental importância a fala, a expressão e a convicção de cada um, para que as aulas possam se tornar mais significativas para todos e desenvolvam valores como a responsabilidade, a cooperação, a iniciativa e a autonomia. Além disso, através da interdisciplinaridade envolvendo o tema nas disciplinas de ciências, arte e literatura, cada uma delas investigando o tema de forma diferente e única. A pesquisa foi desenvolvida com o tema plantas medicinal na Escola Municipal do Campo Vereador Guerino Lotici em Realeza/PR para os alunos 5º Ano do ensino fundamental.
Abstract: The teaching of natural sciences and their technologies are of fundamental importance for the development of human beings, mainly when instigated from the early years of elementary education. Therefore, it was sought through this work to approach the theme plants using the curricular proposal of study situation (SE), which intends to share experiences and knowledge between teachers and students, since it is of fundamental importance the speech, the expression and conviction of each one, so that classes can become more meaningful for everyone and develop values such as responsibility, cooperation, initiative and autonomy. In addition, through interdisciplinarity involving the subject in the disciplines of science, art and literature, each of them investigating the theme in a different and unique way. The research was developed with the theme medicinal plants in the Municipal School of the Campo Vereador Guerino Lotici in Realeza / PR for the students 5th Year of elementary school.
Keywords: Escola rural
Ensino e aprendizagem
Ensino fundamental
Interdisciplinaridade
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Realeza
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/4784
Issue Date: 24-Nov-2017
Appears in Collections:Química

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
COGO.pdf1,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.