Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/242
Type: | Monografia |
Title: | Afetividade na educação infantil: um caminho para as práticas pedagógicas interdisciplinares |
Author: | Fabrim, Elizete Lima Siqueira |
First advisor: | Nicolay, Deniz Alcione |
Resume: | O presente estudo trata da Educação Infantil, considerando a relevância da afetividade para com esta etapa da Educação Básica. Neste contexto, percebe-se a importância de se traçar um caminho para as práticas pedagógicas interdisciplinares no contexto da Educação Infantil, de maneira a atender os objetivos proposto para o desenvolvimento pleno das crianças nesta fase da vida, considerando o comprometimento dos professores e os anseios e necessidade destes alunos dentro do ambiente escolar. |
Abstract: | The present study deals with the kindergarten, considering the importance of affection towards this stage of education. In this context, one realizes the importance of drawing a path for interdisciplinary teaching practices in the context of early childhood education in order to meet the objectives proposed for the full development of children in this stage of life, considering the teachers' commitment and wishes and need for these students within the school environment. |
Keywords: | Educação infantil Educação básica Práticas pedagógicas Interdisciplinaridade Crianças Afetividade Desenvolvimento cognitivo Estados emocionais |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Cerro Largo |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/242 |
Issue Date: | 2013 |
Appears in Collections: | Especialização em Interdisciplinaridade e Práticas Pedagógicas na Educação Básica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FABRIM.pdf | 217,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.